Home
Shop

Banner

Spabad kampanj! Poolys lyxpaket värde 8000:- vid köp av spabad.

tel:08-409 409 02

Vanliga frågor

Här finner du svar på vaniliga frågor

Betalsätt

Vi använder Klarna som betallösning och du väljer själv hur du vill betala din order. Se nedan vilka betalningsalternativ som finns tillgängliga.

Klarna, Bankid, Visa, Mastercard, Swish | Faktura | Delbetala

Du måste vara 18 år för att betala med faktura eller delbetalning. För kortköp så gäller det enbart att kortet är upplåst för näthandel.

Leveranser

Väljer du vanlig leverans till ett postombud får du normalt paketet inom 1-3 vardagar.

Beställningsvaror Normal leveranstid är 3-7 arbetsdagar.

Fri frakt gäller för beställningar över 499 kr efter avdrag för ev. rabatter.

För beställningar mellan 1 kr – 499 kr är fraktkostnaden 99 kr.

Returer

  • Våra normala leveranstider är 1-3 Dagar lagervara, Beställningsvara 7 till 14 dagar. OBS! Beställningar lagda på helger skickas tidigast på måndagen efter.
  • Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) ska du kontakta oss på e-postadress: [email protected]
  • Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt.

    5.1 Vid nyttjande av din ångerrätt:

  • Du måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till oss [email protected] I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt.
  • Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss.
  • Du står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning.
  • På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.

    5.2 Ångerrätten gäller inte vid:

  • Produkter som på grund av hälso- eller hygienskäl har förseglats (plomberats) och där förseglingen (plomberingen) har brutits av dig.
  • Produkter som har karaktär av förseglad ljud- eller bildupptagning och där förseglingen har brutits av dig.
  • Specialtillverkad produkt, som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål.
  • Tjänster som har fullgjorts och där du uttryckligen har samtyckt till att tjänsten påbörjas utan ångerrätt.
  • Varor som snabbt kan försämras, exempelvis livsmedel.
  • Lösnummer av tidningar eller tidskrifter.

    För mer om den lagstiftade ångerrätten, se här.

  • Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.
  • Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.
  • Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.

    6.1 Hur går du tillväga vid reklamation?
  • Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till [email protected] där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.
  • Om det inte lyckas oss att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.
  • Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.

Serviceanmälan

För kunder med svenskabad.

Om du fortfarande har problem med ditt spabad ifrån svenskabad! efter att försökt felsöka själv kan du skicka en serviceanmälan till till svenskabad via deras formulär.

Spabad

Kontrollera säkringarna i huset. Kontrollera att det finns det ström fram till kontrollboxen i spabadet.

Bryt strömmen i 10 min och skruva ur filtret. Sätt på strömmen utan filter i badet. Rör ej några knappar på displayen. Vänta 10 min. Starta badet igen.

Detta problem kan uppstå vid vattenbyte. Trolig orsak är luft i någon av pumparna. Kontrollera att samtliga munstycken är öppna. Lossa försiktigt anslutningen till pumpen genom att skruva på den med handkraft. Detta skall göras medan pumpen går. När du lättat den så pass mycket att vatten börjar rinna ut så kommer luften i pumpen att pysa ut och snart ser du ett flöde i spabadet igen. Skruva nu tillbaka anslutningen tills den håller tätt.

Samtliga munstycken i spabadet är på och avstängbara. Börja med att vrida på de munstycken som det inte kommer vatten ur, detta är den vanligaste orsaken. Har du flera pumpar i ditt spabad så kan de olika pumparna vara fördelade på olika munstycken, sätt på samtliga pumpar. Kolla att du har massagevredet på kanten av karet ställt mot mitten, vreden reglerar vart du riktar massagen. Mittenläget ger flöde ur alla munstycken.

Fyll upp vattnet till underkant på nackkuddarna.

Den här funktionen är normal under uppvärmning och filtrering. Inga åtgärder behövs. 

Spabadet töms med hjälp av gravitationen. Det töms inte alltid fullständigt. Det är inte nödvändigt att tömma spabadet helt och hållet. Om du vill avlägsna den sista lilla vattenresten rekommenderar vi att du använder en dammsugare som kan suga upp vatten.

  •  

Patronfilter skruvas ur och spolas rent upprätt mellan lamellerna med varmt vatten med hårt tryck, ej högtryck. När de skruvas tillbaks ska det göras varsamt. Patronfiltren bör torka över natten för bästa effekt.

  •  

Ett spafilter ska rengöras och spolas av 1-2 gånger i månaden för att bibehålla ett fräscht vatten och för att spara på utrustningen. Smutsiga filter skapar dåligt flöde genom värmaren och pumparna.

Det finns en naturlig avdunstning av vattnet. Alla som badar för med sig vatten ur spabadet när de kliver ur.

Hittar du inte svar på din fråga? kontakta oss

Product has been added to your cart